onsdag den 18. januar 2012

Hvornår bliver jeg voksen?

Er jysk mester i koldbøtte og overspringshandlinger!

Giiiider ikke opvask og vasketøj!

Det er spild af min tid (som kunne bruges meget bedre ved at ligge og se tv, mens jeg nulrer på de cowboybukser, som jeg ikke længere kan være i).

Prøver at høre radio for at afhjælpe pinen, mens jeg tager opvasken (hvor stor kan den være - du er én person, tænker I nok).

Ja ja, jeg ved det - men jeg er stabler. Jeg kan nærmest hamstre opvask.

Får det skyllet af og stablet og så kan det stå der og glo på mig, indtil jeg begynder at skamme mig eller frygter, at der skulle komme nogen og banke på og se det besynderlige bygningsværk på køkkenbordet.

Det dur ikke bare at vaske det af og så lade det dryptørre på opvaskebakken, for så kommer der kalkpletter og jeg er trods alt så forfængelig, at tingene også skal se pæne ud, når de skal bruges igen (altså mest hvis jeg får gæster). Personligt ku' jeg godt knibe øjnene lidt i og lade som ingenting.

Det kan også tage flere dage at få overstået vasketøjet.

Det går såmænd meget godt med at få det vasket og tumblet eller hængt på tørrestativet.
Men så er der dælme ellers også langt til, at skidtet ligger i skabet igen!

Når det er færdigt i tumbleren eller på tørrestativet, kommer det over på spisebordet (som er sammenlægningsstation) og der kan være rigtig langt!

Når jeg så har skulet ondt efter det tørre og rene tøj tilstrækkeligt længe og begynder at frygte, at der skulle komme nogen og banke på og se underafdelingen af Regionsvaskeriet i min stue, ja så tager jeg mig modvilligt sammen og får lagt tøjet sammen.

Nu kan det så igen ligge et stykke tid på spisebordet, indtil det ryger ind i skabet eller videre til strygebrædtet - øøøøøvvvv, hvor jeg ikke gider det!

Kan spare strygetøj sammen, som om der var en præmie i vente!

Nå, skal videre - er bange for, der er en af jer, som kommer og banker på :o)

1 kommentar:

  1. Ikke mere socialrealisme, tak! Har ikke tid, skal ud at vaske op. Er der nogen der skal ha noget med?

    SvarSlet