lørdag den 9. juni 2012

Den store plan

Planen for i dag:
  • På apoteket, tur i Netto, hente sko i Noa Noa, gøre rent, vaske tøj, løbe en tur, stege kylling, pakke gave ind til Mor E, lægge ny neglelak.
Hvad der blev brugt mest tid på:
  • Tage en ikke-planlagt lur
Endnu engang kunne ældste og yngste så glo undrende på mig, mens jeg kastede mig rundt på Kvisten og forsøgte at nå det hele på den halve tid, fordi jeg havde været en doven idiot.

De flygtede for livet, mens jeg susede rundt med støvsugeren, lå i flyverskjul under sengen, mens jeg slæbte af sted med tørrestativet og tiggede og skabte sig som besatte, mens jeg skar kyllingefileterne i tern.

En storbrægende Rasmus med meget lange poter, stod så meget i vejen, at jeg tabte tallerkenen med det rå kylling på gulvet ...

Elendige lille røde lort!

Nå, men så var der da fest for to katte på køkkengulvet - mens jeg så ku' få en knækbrød med makrelsalat til aftensmaden ...?

Pludselig var den lille røde lort væk.
Jeg kaldte.
Der skete ikke en skid.
Jeg lå på alle fire og kiggede under sofaer og skabe.
Intet.
Hørte vaskemaskinen centrifugere (...!)
Med hjertet i halsen listede jeg forsigtigt ud og kiggede ind i tromlen ... Pyyyyyyyha - der var han heller ikke!

Da jeg vendte mig om stod han og gloede med store runde øjne - mors dreng :o)



Fik også lidt fodbold med:

"Han har øjnene på bolden!", sagde den ene kommentator. "Ja, det er fremragende!", svarede den anden kommentator.

Jooo .... Det er vist en meget teknisk præget sport!

1 kommentar:

  1. Nu du er så pokkers udhvilet - så kan du jo bruge natten til at eliminere din 'to do' liste ;o)

    Men gå STILLE - du skulle jo nødig vække Underbo - for så kan du risikere at hun bliver sur - og så inviterer hun ikke på knækbrød mere - og hvad gør du så den næste gang kyllingen ryger på gulvet - og du er løbet tør for brød....???

    BUM !

    SvarSlet