torsdag den 2. februar 2012

Panda på glatis

Magen til spydige læsere skal man da ikke lede længe efter!

Til eventuelt interesserede, empatiske parter kan det nu rapporteres, at vasketøj er lagt på plads :o)

Klokken er i skrivende stund 17.46 - skal snart stoppes i løbetøjet.
Brrrr..... der er koldt.
Men når det så er sagt, så har jeg allerede fået varmen inden opvarmningsrunden er overstået.
Kommer altid til at pivfryse, når jeg er kommet hjem og er blevet puttet i pyjamassen.
Så plejer jeg at ligge under dynen med strømper og strikketøje og nærmest gå i kramper.
I aften skal der testes med varmt bad, gulerodssuppe og en gang varm kamillete (og pyjamas, sokker og strikketrøje) - så kan jeg sgu da vel for pokker ikke komme til at fryse?

Har i aften officiel debut på De Store Hold - det er meget muligt, at jeg indtil flere gange har udbredt mig om, at nu var det nu. Men er jo ikke Dronning af De Dårlige Undskyldninger for ingenting - så det er altså først i aften, at det virkelig nu er nu.

Det sner i øjeblikket - det er jo hyggeligt nok. Men erfaring har lært mig, at kæk og sporty som jeg føler mig (når løberiet er overstået), så er det en smældfed panda, der glor ondt tilbage på mig, når jeg kigger mig i spejlet.
Note til selv: så få dog købt den vandfaste mascara, sure dame!

Alt det nødvendige grej er fundet frem: løbetøj, sko, refleksvest, iPod, vanter, halstørklæde, løbeur - nu skal jeg bare lige finde løbemodet ...... Hvor var det nu lige jeg lagde det???
Underbo er syg og skranter, så jeg skal af sted alene - helt alene, lille mig .... åh, det bliver farligt!
 --------------------------------

Hjemme igen ......Det var rædselsfuldt!

Vi var kun to oprykkere, som skulle løbe med De Store i dag.
Vi nærmest fløj af sted fra stadion og op ad Kong Christians Allé.
Et sted ude i Hasseris døde jeg.
Min søde løbemakker, som jeg har været på hold med i et års tid (som jeg stadig ikke ved, hvad hedder - pinligt!) var nede og gå med mig. Med et par gåpauser lykkedes det til sidst, hvislende og hvæsende at komme i mål efter 5 km.
Må nok erkende, at jeg ikke var kommet mig så meget over min forkølelse, som forventet. Undskyldte mig med kold lungebetændelse og kun én lunge - der var vist et par stykker, der troede på mig :o)
Lød som en gigantisk blæsebælg - rædderligt og pænt pinligt!
Endnu engang var jeg den tykke, der krampagtigt halsede efter alle gazellerne - meganederen!!!

Ét lyspunkt var dog, at jeg ikke endte med at ligne en psykotisk panda - mascaraen holdt denne gang :o)

Til de der stadig er interesserede og har bevaret empatien, så virkede det varme bad og suppen.
Nu skejer jeg helt ud med en kop kamillete!

Godnat og sov godt.

2 kommentarer:

  1. Pas nu på, du ikke drikker dig i hegnet! Hvem kan det dog være af dine læsere, der er spydige??? Det er garanteret Tante Pip. Som straf løber vi fra hende næste gang i anlægget! Synes det var ret godt løbet af dig. Taget i betragtning at du kun har en lunge, og at du brækkede begge ben i sidste uge!!!!

    SvarSlet
  2. Kære Mette, jeg syntes det er SÅ stærkt at du trods alt kommer afsted, gazelle eller ej. Du gør det for dig selv, ikke de andre, og det er det vigtigste. Bare bliv ved, lige pludselig, så kører det for dig som ingenting, men det er lige et punkt man skal over. Og hvor langt eller tæt du er på dette punkt, det er desværre ikke til at vide, men det er der, og det kommer!
    Jeg har ligget syg hele ugen, men er ved at få kræfterne tilbage, så kommer jeg og løber med dig, uanset tempo, blæsebælg eller panda. Knus fra Julie :)

    SvarSlet