mandag den 10. december 2012

Must improve!

Må holde op med at være doven og ikke skrive indlæg i weekenden.
Vil gøre mig umage denne uge og skrive noget sludder til jer hver dag!

Lørdag blev brugt på at danse, hvilket mange sikkert synes er vældigt.
Jeg bryder mig altså ikke om det - kommer så nemt til at svede og det passer dårligt til min eksklusive livsstil.

Søndag gloede jeg på snevejr (ja, jeg burde ha' taget nogle billeder til jer - det skete så ikke ...).
Ringede til det mødrende ophav og fik udkørselsforbud.
Hun lider af akut sne-angst, i langt højere grad end barnet, som ellers er pænt pivagtig i den henseende.
Hun havde ikke nerver til at barnet skulle ud i elementernes rasen for at besøge fødebyen - til trods for de to adventsgaver, der venter på hende.
Er der så meget som udsigt til rimfrost, standser al udendørs aktivitet, indtil der ikke er den fjerneste risiko for nattefrost.
Vi blev enige om, at hvis vi ikke så hinanden før efter forårets komme, så måtte jeg ned i anlægget og hente mig en and til juleaften.

Hentede lidt sne ind til kattene. Miss E slog sine små poter ned i det og havde en fest. Rasmus var bange for sneen og gik i seng ...

Fik også pakket julegaver ind, pudset sølvtøj og var nede og sparke Snebolden fri for det hvide lag, så jeg kunne komme på job i dag.

Havde ikke kalkuleret med den snerydder, som her til morgen havde sparket en vold af sne op bag Snebolden.
Brugte unødig lang tid på at sparke sneen væk med gummirøjserne.
Burde jeg ha' en skovl bag i bilen? Ja ja, Bagkloge-Åge ... skal nok få købt én!
Kan være jeg ku' undgå at få det meste af sneen ned i gummistøvlerne, hvis jeg skovler i stedet for at sparke?

Er Underbo en helt, fordi hun kom og skovlede mig fri, da Snebolden satte sig fast, da jeg kom hjem her til aften?
Det kan jeg love jer for!

Ønsker mig sådan en her. Kan sættes udenfor min dør.


 
 
(Apropos ønsker, så tror jeg, at mine kolleger hader mig. Der var ikke noget i min sok i dag ...).

4 kommentarer:

  1. Hvad i alverden laver man i Nordjylland, hvis man ikke kan lide sne? Der er jo aldrig andet end orkaner og snestorm (hører man i nyhederne). For det er da det eneste man hører om, hvis man hører om Nordjylland i TV-Avisen.

    Forresten kan du drille Rasmus med at han er Maade, når han sådan går i seng over en smule snevejr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nå ja, nu er det ikke sneen som sådan jeg er bange for. Kun når den ligger på vejen og jeg skal køre der i min lille bil, der tror den er en bobslæde. Så er de 30 km på job en daglig tortur!

      Slet
  2. I Nordjylland muntrer man sig også med børn! Det er skam ikke jul hele året heroppe!

    SvarSlet