søndag den 9. september 2012

Ondgyld

Som jeg muligvis tidligere har sagt, så er min klogskab kommet til mig sent i livet.

Mange vil mene det endnu ikke er sket - men jeg er heldigvis blevet så klog, at jeg ved det ikke passer!

Med klogskaben kom også en erkendelse af, at man skal sige undskyld, når man har jokket i spinaten.

Indtil da havde jeg fløjtet, kigget den anden vej og brygget nogle usandsynligt avancerede Münchhausenfinurligheder sammen.

Det var aldrig min skyld! Ikke engang, hvis jeg havde været alene i lokalet.

Så her i åbent forum vil jeg godt sige undskyld til Underbo for at have taget livet af hendes efeu-ting i gangen.
I et forsøg på at være venlig, tror jeg nok jeg druknede den arme djævel.
Først på ugen gik det skidegodt.
Sidst på ugen var den blevet særdeles pletskaldet.
I dag havde Underbo så ladet den tyndhårede efeu få fred. (R.I.P).

Nu vi er ved det, vil jeg også godt sige undskyld til de Moulinger, som engang i 1983 slog en flis af tanden efter indtagelse af morgenbrødet.

Jeg var just startet i Brugsen som rundstykkeuddelingsdame, 13 år gammel - første job, ever.

En rigtig vigtigper allerede dengang - men dog skrækslagen for Lone, som skulle lære mig op og dødeligt forelsket i uddeleren, som duftede eksklusivt af Hugo Boss ...

Alt morgenbrødet skulle bakses ind i en disk og da teenageren ikke havde forstået konceptet omkring modvægt sådan helt og fuldstændigt, ja så var det jo nok ikke en pissefantastisk idé at balancere bagepladen med jødekager (dem uden for Jylland kalder dem vist smørsnegle) på kanten af kassen med rundstykker (det kan her oplyses, at der dengang kun fandtes almindelige rundstykker, birkes og spanske rundstykker, bum).

Bagepladen røg på gulvet - med jødekagerne nederst ...

Teenageren orienterede sig lynhurtigt rundt i butikken.

Ingen havde set noget.

Med lynets hast blev de klistrede kager klappet tilbage på bagepladen og det værste snavs blev diskret pillet væk ...

Resten af dagen stod jeg så der bag disken og stak poser med knasende kager over til kunderne.

Ondgyld, Moulinger! Håber jeres bisser er intakte.

Satser seriøst på, at der er forældelsesfrist på sådan noget her?




1 kommentar:

  1. Hvor mange indlæg om undskyldninger bliver du mon nødt til at lave??? Mit umiddelbare bud vil være MANGE!!!!!!

    SvarSlet