mandag den 28. maj 2012

Feriehjerne

Var inviteret til landsholdshåndbold i Gigantium af Tante Pip i går.

Som selvudråbt håndboldtosse havde jeg gladeligt takket ja.

Forudseende som vi var, havde vi chauffør på (der gik nemlig rygter om, at Gigantium havde så mange bajsere, at de solgte ud af dem!).

Havde tydeligvis fået lidt feriehjerne, men jeg sad der på bagsædet.

På turen derud, ytrede jeg min bekymring om, hvorvidt AGK's landsholdsspillere nu kunne nå frem til hallen i tide fra dagens tidligere kamp i Köln og om de ikke ville være for trætte til en ny kamp om aftenen ...???

"Øh??!!!", sagde Tante Pip. "Det er altså kvindernes OL kvalifikation vi skal se!"

"Nååårrhhh ...." mumlede feriehjernen omme fra bagsædet, "Så kan jeg bedre forstå det.
Synes også det andet var lidt noget rod."

"Undrede det dig også, at de skulle spille om kvalifikation igen, nu hvor der havde været så meget ballade i medierne om deres seeding til OL?", prøvede Tante Pip pædagogisk.

"Ja, lidt. Syntes faktisk det var lidt sært", sagde geniet på bagsædet.

1. kamp mindede i bedste fald om en minipigekamp mellem Tunesien og Den Dominicanske Republik.
En runde fadøl og en gang baconchips hjalp på de sølle præstationer på banen.



2. kamp mellem Danmark og Rusland højnede niveauet med adskillige klasser.
Endnu flere fadøl og de indkøbte baconchips gjorde også stadig stor lykke.

Overvejede mellem alle hepperåbene og klapsalverne, at hvis kamerat tilfældigvis skulle feje forbi række 17 i sektion D, så var der overvejende sandsynlighed for, at jeg ville fremtone på tv-skærmene i de små hjem med en fadøl højt hævet og kæften og hamsterkinder fulde af baconchips ...

Kan snildt forestille mig 'stoltheden' vælde op i Mor E ...

Sidder lige nu og skumler lidt over, hvorfor mit hår ligner en hat ... Mindre hårlak kunne måske gøre det?


Tak til min 'runner' for at ha' dobbelttjekket de faktuelle oplysninger til dette indlæg :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar