torsdag den 16. august 2012

Kvistens vilde ferie, del II

Det går glimrende med at holde ferie på Kvisten.

Jeg er kommet mig 100% ifht den nagende følelse om at være blevet bortvist og samtidig pjække en smule.

I går gik turen til Silkeborg med Holmgaard og i dag, har jeg kunnet opleves i Aalborg midtby sammen med Den Langbenede.

Feriedag 2 og 3 har resulteret i følgende store overvejelser om verdens gang:

- har folk tjekket sig selv i spejlet inden de går hjemmefra - eller har de virkeligt dårligt lys på badeværelset?

- hvorfor skal samtlige hække i Østre Anlæg klippes i dag?
(Det larmer og forstyrrer feriebarnet - stop det!).

- hvorfor Dansk Turberkuloseforening holdt hoste-/harkeøvelser, mens Holmgaard og jeg sad og solede os ved Silkeborgsøerne, dybt koncentrerede over vores is og bad til at kano'isterne faldt i søen?


- hvordan det lykkedes os at finde til Silkeborg, Ry og retur til Aalleren uden at slå GPS'en til eller spørge en voksen om vej?

- om det egentlig er kattene eller mig, der fælder mest?
(Efter at have ligget med hovedet ud over sengekanten og gloet på gulvet, fordi jeg ikke gad stå op og tage opvasken - måtte jeg erkende, at der lå så absurd en mængde hår på gulvet, at det et medicinsk under, at hverken kattene eller jeg er pletskaldede året rundt. Nu skal jeg så ikke kun vaske op men også støvsuge ...!).

- om jeg bliver ramt af en tordenkile fa Madlog for at have spist nachos med ost til frokost to dage i træk?

Billede lånt her.
- hvor mange gange jeg kan pjække fra løb uden Mor E finder ud af det?

- om jeg kan slippe af sted med at trække i samme sæt tøj (med en plet på) tre dage i træk?

Ahr, det er dejligt at holde ferie og have tid til at tænke over alle de store spørgsmål i livet!

2 kommentarer:

  1. Igen færdig af grin... Glad for at høre du nyder din ferie:)

    http://hvisvindenvender.blogspot.dk/

    SvarSlet
  2. Jeg er begyndt at løbe op ad bakkerne. Skal jeg være bekymret?

    SvarSlet