mandag den 9. september 2013

Hvad, hvor?

Var på langtur i weekenden. Heraf radiostilheden.

Skulle selv, helt alene, finde ned til kusinen og familien i Silkeborg.

Det er svært for mig. Jeg har ingen stedsans. Kan knap nok finde hjem fra arbejde.

- Jamen du var da hernede sidste år?
- Ja, og?

Alt ligner hinanden og intet ligner sig selv og jeg kan ikke huske en skid, om jeg skal dreje før eller efter brandstationen, ponyen, eller det-der-kryds-du-ved-nok ....

Skal helst  ha' kørt den samme vej 50 gange inden for samme døgn - ellers er der intet, der hænger ved.
Intet!

- Jamen du kørte da vejen herned, så kan du da også finde hjem igen. Det er jo bare lige omvendt.
- Og det synes du lyder logisk? Hvad fanden er der i vejen med din hjerne? Det vender jo lige præcis omvendt. ALT vender forkert. Det går bare ikke.

Så jeg tastede løs i GPS'en og Damen begyndte at plapre om højre- og venstresving og anden vej i rundkørslen.

Nu mente jeg jo nok alligevel, at jeg kunne noget af vejen og det var ikke lige den vej, som Damen foreslog.

Vi havde dialog indtil Randers, hvor samtalen lød således:
- tag næste afkørsel og forlad mortorvejen
- hold kæft
- tag næste afkørsel og forlad mortorvejen
- ja ja
- tag næste afkørsel og forlad mortorvejen
- hold nu kæft!

Synes hun lød lidt spids, da hun til sidst hvæsede:
- Beregner ny rute ...!

Jeg nåede min destination (sagde Damen) og holdt og gloede på et hus, jeg aldrig havde set før.
Efter lidt roden rundt fandt jeg ud af, at det rigtige hus var bag mig ...

Fandt også hjem igen. Efter lidt sight-seeing i Silkeborgs forstæder og omkringliggende landsbyer ... Der er pænt, rigtig pænt.
Det hele ser bekendt ud, men jeg tror aldrig jeg har været der før ...


2 kommentarer:

  1. HAHAHA du rammer virkelig plet :D Jeg har også enormt dårlig stedsans, og jeg HADER når folk kommer med den der - det er jo bare omvendt? - når man skal hjem. Jeg kan jo knap nok huske, om jeg drejede til højre eller venstre da jeg kom, hvordan skal jeg så kunne vide, hvad det omvendte er??
    Jeg føler med dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Gitte - hvor skønt at høre fra en lidelsesfælle :o)
      Vi burde lave en forening (uden mødepligt).

      Slet