torsdag den 24. januar 2013

Skumrings-afbrydelse

Når jeg kommer tidligt nok hjem, så synes jeg det er helt særligt og meget vældigt at 'holde skumring'.

Lærte det af Mor E og Mormor og det foregår i sagens natur fra solen går ned, indtil der bliver helt mørkt.
Derudover, foregår øvelsen som følger: man sætter sig i stuen (lægger sig på sofaen med en kop te), slukker alt lys og øvrigt elektrisk gejl og leger stilleleg, mens man holder øje med der bliver mørkt.

Det er særligt og vældigt og jeg bliver glad af det.



Anyhoo, blev afbrudt midt i det hele af Falck, der ringede for at lave en "årlig opfølgning" (billigt ord for salgsfremstød).

Det var en ung, manuskriptoplæsende telefyr, der svarede 'Nåmen ja okay' til alle mine svar.

Først forsøgte han at prakke en Falck-kasse til hjemmet på mig.

Jeg mente jeg var ret forsigtig og at jeg ikke sådan lige havde brug for en kasse til Kvisten.

"Jamen der er både plaster og vejledninger og alt muligt i", ivrede den unge mand.

"Arh jeg tror nu den kasse, er lidt overkill til bare lille mig og kattene?"

"Hvor langt har du til den nærmeste døgnåbne skadestue?"

"Hva'? Øh, 2 km?"

"Hvad siger du til at Falck kommer og henter dig, hvis der sker noget?"

"Ahr, det er jeg vist lidt for nordjysk til. Jeg tager en taxa eller får Underbo til at køre mig!"

"Også hvis det er midt om natten?"

"Ja ja, hun har godt af at komme lidt ud!"

Jeg undlod at fortælle om dengang jeg brændte mine øjenbryn af ...

Sagde heller ikke noget om dengang jeg satte ild til kanelsneglene ...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar