onsdag den 17. juli 2013

Senior pc - junior frustration

Pc'en bliver snart taget fra senioren ....

Damen har aldrig haft en pc før. Der er ord og begreber og tekniske dingenoter, der er farlige - I get it.

Men jeg havde for fanden ikke forventet, at jeg skulle være mere hjemme nu - end dengang jeg boede hjemme???

Mor E sender en sms, om at der er pc issues.

Barnet ringer hende op og senioren forklarer:

" ... og så trykkede jeg på den der blå knap, som du sagde jeg skulle"

Barnet: Hvilken knap?

Senioren: Den der, hvor jeg bare sagde, at den skulle gøre det den nu skulle gøre.

Barnet: ??? Jamen hvad stod der?

Senioren: Noget med opdater.

Barnet: Godt så, hvad skete der så?

Senioren: Så gik den i gang med alt det der med 10% - så opdaterer den, ikke?

Barnet: Jo.

Senioren: Men da den så kom til 30%, så gik den i sort.

Barnet: Jamen måske var den færdig eller gik i strømsparetilstand?

Senioren: Hvad?

Barnet: Prøv at tænde på tænd/sluk knappen på computeren.

Senioren: Jeg kan ikke holde liv i den. Der kommer bare lige det der Tussiba - og så går den i sort ...

Herefter var vi ude i 'hold knappen nede i 10 sekunder og prøv at tænde igen' ca. syv gange. Men intet hjalp.
Lad mig med det samme sige, vi har været her før ... Sidste gang tændte bæstet, så snart jeg trykkede på knappen.
I søndags måtte jeg køre hjem til hende to gange.

Barnet: (forsøgte at skjule et dybt suk) Hvis du giver aftensmad, så kommer jeg hjem efter job.

Senioren: (godt tilfreds) Ok!

 
Tror sgu hun har købt den, for at jeg skal komme noget mere hjem ...
 
 

2 kommentarer:

  1. Næste gang skal du nok huske at spørge om den er sat i stikkontakten inden du gasser bilen op

    SvarSlet