fredag den 26. juli 2013

Maren, den so

- Nå, Dulledahl ... Hører du har fået nyt tilnavn?

- Mnjah ... de kalder mig Plet-Maren-Den-Beskidte-So.

- Hold da op. Hvordan kan det være?

- Jeg spilder på mig selv. Altid.

- Altid? Det var tit.

- Altid! Jeg fatter det ikke. Jeg må have nogle seriøse motoriske problemer.

- Hvad har du nu spildt?

- I går fik jeg næseblod. Ud over det hele! Ovenpå næsen, ned ad hagen, ned på skrivebordet, ned på kjolen og da jeg så bukkede hovedet for at se, hvor det røg hen - så sjaskede det også rundt på gulvet.

- Drabeligt!

- I morges på job skød smørret ud af rundstykket og ned på kjolen.

- Det var ikke godt.

- Nej, forsøgte at vaske fedtpletten af - men det blev det så ikke bedre af.

- Æv.

- Og så huggede jeg en is på job i eftermiddags og skyndte mig at spise den, mens chefen var på rundtur i butikken.

- Jamen det var da optur?

- Nej, for jeg spildte igen og så sad jeg der med en stor chokoladeplet ovenpå julekuglerne ... Prøvede at vaske igen, men det så endnu farligere ud.


Jamen, det er langt værre end det ser ud til her!
- Du må vist hellere satse på, at Noa Noa bruger meget sort i efterårskollektionen.

-  I know. Har i øvrigt også rykket forstykket af kjolen og har ikke gidet sy det. Så jeg har brugt klipsemaskinen til at fikse det. Med mit held, så glemmer jeg at tage den ud og lortet ruster i vask.

- Jeg gi'r op.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar