lørdag den 1. juni 2013

Frk. Fin på flugt fra alderdommen

Holdt i kø på broen den anden dag på vej på job.

 
Opdagede ikke lige, at trafikken havde sat i gang igen - havde formentlig travlt med at holde øje med en måge eller mit eget kontrafej i bakspejlet.
 
Der var nok ca. plads til 2-3 biler mellem mig og den forankørende. Lad os antage, at jeg havde sløvet den i 2-3 sekunder.

 
Idet jeg sætter Snebolden i omdrejninger, dytter bilen bag mig. Jeg tjekker bakspejlet og der sidder gammelfar, på minimum 75 med sin mor på 120 ved siden af, og ryster en truende næve efter mig ...!!!
 
WTF???
 
Her går man og tror at mildhed, visdom og tålmod er proportional med den fremadskridende alder.
 
Gammelnok var rasende! Han kørte helt op i røveren af Snebolden og dyttede endnu mere.
 
Jamen for fanden da? Vi kørte stadig inde i byen og måtte altså kun køre 50!
 
Efter en endnu en omgang hysterisk dytteri så jeg mig nødsaget til at vise Metusalem en høflig  finger.
 
Mere dytteri, kofangertagfat og rasende viften med armen.
 
Seriøst, hvor travlt kunne han have?
 
En overgang frygtede jeg, at få en tur med rollatoren, hvis vi skulle holde for rødt.
 
Overlevede denne gang - gamle gubbe drejede fra og jeg lavede hjulspind resten af turen til verdensfirmaet.
 
 

2 kommentarer: