tirsdag den 17. juli 2012

Frk. Dahl - restauranternes og biografernes skræk!

Som lovet i går følger der her anmeldelse af Yupa Sushi i Danmarksgade og 'Take Shelter'.

Først sushien:

Downtown havde lokket med 30 stykker sushi for 175,-

Altså, ja, mnnnhhh. Æhm, ja altså nej, nej - det var ikke så godt.

Det smagte ikke grimt, men det var bare ikke Sushi Sushi kvalitet, heller ikke Sushi Mania eller endda Shan Kou. Men dog klart bedre end Karma.

Makirullerne var mikromaki - det var satme det mindste stykke tang de havde rullet den omgang af.
Kokkene må være nogle fingernemme små sataner - alternativt børn med outstanding finmotorik!

Ret sikker på, at de havde brugt røget laks og ikke sushilaks, men hey - jeg åd det hele, og bør vel ikke klage.

Der var også nogle interessante stykker med kylling som enten var dyppet i ristede løg eller også havde tangen været ude for en forfærdelig ulykke.
Aner ikke hvad det var, men det var yndlingen!

Rask videre til filmen:

Take Shelter - scary mandlig hovedrolle

Spøjs sag, der foregår i Ohio. Masser af socialrealisme og angst hos den mandlige hovedrolle, der frygter han er ved at blive rablende skør (publikum troede på ham!).

Fantastisk troværdigt skuespil, dårlige herreklipninger, manglende personlig hygiejne og beskidte negle
På den anden side var der en masse flot tapet og jeg har nu lyst til at klistre hele Kvisten til i stadset.

Det undgik heller ikke damen her, at der var en St. Pauli med i hele to scener!

Aftenens lav- eller højdepunkt kom, da jeg kastede min kaffekop ned i skødet på min sidemand, som jeg ikke kendte ...
Det var også bare fordi filmen var så skideuhyggelig på det tidspunkt og så ville jeg holde puden op for øjnene ... (ja, Biffen har puder på sofarækken - det er da klasse) og i processen ramte jeg så min kaffekop.

Inden da havde jeg mast foran hende i snolderkøen og trådt hende over tæerne, da jeg skulle ind på min plads.

Men det var altså velfortjent!
Hele filmen igennem havde hun siddet og demonstrativt trukket vejret højlydt gennem næsen.

JEG HADER DEN LYD!!!!

Var ved at blive vanvittig og var flere gange ved at hvæse: "Hvis der ikke er plads, så lad for helvede være!!!"

Nå, smutter - har nogle hjørner, der skal nulres.

Ciao!

1 kommentar:

  1. Kan du ikke også lige teste Jin Shings sushi? Så undgår jeg en eventuel ubehagelig oplevelse!

    SvarSlet