mandag den 4. juni 2012

Ordnede forhold, tak!

Måske var det lige lovligt optimistisk at tage på job i dag i klipklappere og korte ærmer, når termometeret kun viste 10 grader udenfor?

Synes det er noget sjasket roderi med de der hysteriske temperaturudsvingninger.

Uldent undertøj med lådden vrang den ene dag og solhat og badedyr den næste.

Uterligt vejrjsusk, det er hvad det er!

Vintergarderoben er pakket ned.

Der er lavet sommerfusser und alles (her kan det henkastet bemærkes, at jeg har nogle usandsynligt lange og tynde tæer - ja, der er faktisk noget på min krop, der er i den spinkle afdeling.
Har lige lavet en måling og det kan oplyses til videnskaben, at min pegetå er 5 cm lang - til sammenligning er min lillefinger 6 cm ...).

.... så nu må klimaet gerne te sig ordentligt.

Nu agiterer jeg jo på ingen måde for pollenfremmende vejrlig, ej heller noget over 20 grader.

Ingenlunde.

Men jeg må insistere på ordnede forhold!

Ydermere forringes min almene trivsel jævnligt i forbindelse med bortskaffelse af affaldsposen fra Kvisten.

For (at være helt ærlig, så er jeg pissedoven)  ikke at slide for meget på trapperne, tages affaldsposen (som naturligvis er sort - det kommer jo ikke naboerne ved, hvordan mit skrald ser ud, vel?) med ned i gården om morgenen.

Og her har vi så balladen: den omhyggeligt satte hårlakshjelm får suset fra vest lige i nakken, så snart jeg træder ind i porten og frisuren får 'Kong-Volmers-Røv-i-Blæsevejr'-looket øjeblikkeligt.

Således kan jeg så sætte mig ind i Snebolden: blåfrossen, tænderklaprende og med dertilhørende klasket høstak på toppen.

Det er ikke ok! Det her passer bare slet ikke til min eksklusive livsstil.

Jeg må insistere på, at det danske sommervejr finder en ordning på mit problem, snarest tak!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar