torsdag den 28. juni 2012

Er der en pille mod noia?

Er halvt pollen-hader/halvt pille-lover.

Hvis der findes en pille, der kan få alt til at blive godt igen, så er jeg game (altså forudsat vi snakker håndkøb eller lægeordineret - ellers så bliver jeg sgu tante sipperøv og frygter for mit unge liv og færden!).

Så jeg tager troligt mine allergipiller hele sommeren igennem og har gjort det siden før krigen.

Sidste sommer nøs og kløede det mødrende ophav sig igennem den tvivlsomme danske sommer.

I år røg hun på pilledillen og alt var godt, indtil livs'optimisten' fik noia .....:

Barnets trætheds symptomer smittede pludselig også af på moderen.

"Tror du det er pillerne?", sagde senioren mistænksomt.

Barnet nøs under telefonsamtalen med moderen.
"Det er pillerne!", lød det fra pensionisten.

Barnet blev forkølet.
"Pillerne!", konstaterede moderen tørt.

Barnet fik en akut allergisk reaktion og et mystisk hævet øjenlåg.
"Ja, jeg tror altså det er de piller!", lød det endnu engang.

Barnet fik sære tørre pletter på bimsebenene.
"Nej mor, stop!!! Det er ikke pillerne!!! Jeg har taget de piller i 100 år - de kan sgu da ikke være skyld i alverdens ulykker!!!".

"Jamen jeg synes du skal prøve at læse indlægssedlen!", lød det tvært fra senioren.

Jeg forestiller mig mor E så sådan her ud under samtalen:



Overbevist om, at Mor E forestillede sig mig sådan her:


Det værste er den der nagende lille fornemmelse, satans hvis hun har ret igen???

Hun siger også altid: "Det mildner hen mod aften!" (Det passer sgu også ...?!).

Tror sgu det smitter det der noia!

7 kommentarer:

  1. Det ville i sandhed være en bitter pille at sluge hvis mor E har ret.
    Hvor gammel skal man være før man kommer ud af trods-alderen i forhold til ens mor?

    SvarSlet
    Svar
    1. 42 plus åbenbart :o)Men synes sgu også, at hun nogle gange sender den lige ind over til en nikker, så det nærmest er umuligt ikke at være i trods.

      Slet
  2. Tihi! Hvis du kendte Mor E ville du vide, at der ophører trodsalderen aldrig! Muligvis har det noget med afkommet at gøre, men det skal jeg lade være usagt. Ka godt li dit klarsyn!!

    SvarSlet
  3. jamen Mor E har sq ret, de der romaner af bivirkninger de ligger ved kan dække alle dine symptomer, MEN de kan så også dække alt fra gulsot, hjertebanken, akut spisetrang til malaria såååå mon ikke du bare er alm. ramt og en smule forfængelig;) tænker på det med benene tihi

    SvarSlet
  4. Jeg er multiallergiker og tager Alnok hver dag året rundt. Ingen problemer der. I græssæsonen plejer jeg dog at have allergisymptomer alligevel, men i mindre grad end hvis jeg ikke tager pillerne.
    Jeg er lægesekretær og har nu i et halvt års tid arbejdet i almen praksis, så da jeg møder en morgen og er klar til at flå øjnene ud af hovedet på mig selv er der en venlig sygeplejeske der spørger om jeg ikke skal have en diprospan injektion. Det er det mest fantastiske der er sket denne sommer! Mine piller ligger i skuffen og jeg har ingen høfeber whatsoever og jeg er ikke træt!
    Life is good og Diprospan er mit nye yndlingsdrug!
    Det er binyrebarkhormon, så det er selvfølgelig ikke noget man skal have dagligt men en eller to gange hen over sommeren, der er det en lifesaver!

    Mvh Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh Hanne - vi er så meget i synk!

      Jeg plejer også at få en enkelt Diprospan før birken kommer - nammenam :o)

      Plejer at supplere op med Alnokken hen over sommeren.

      Tror jeg prøver at lade dem ligge lidt i skuffen og se om det skulle hjælpe på trætheden.

      Men hvis det også hjælper på de tørre pletter på benene og det viser sig Mor E har ret - så magter jeg ikke mere :o)

      Slet
  5. Det her er ved at udvikle sig til en junkie-blog. Sådan noget må jeg ikke læse for min far!

    SvarSlet