mandag den 21. maj 2012

Med blå pels, glaskugler og halvædelstene på

Efter fyraften i dag kunne receptionisten findes i en butik fyldt med sko i 'adskillige-tusind-kroners-klassen' midt i Halvrimmen (vi lader ironien i det stå ubemærket hen) med sveden løbende ned ad ryggen.

Ret sikker på, at indehaveren havde sat klima-anlægget på varm luft i den tro, at det øgede købelysten.

Der var hyldemeter efter hyldemeter fyldt til randen med sylespidse, pivlange stilletter med blå pels, glaskugler og halvædelstene på.

Det var lige en tand for avanceret for receptionisten, så turen gik retur til kvisten med finanserne i behold.

Fik tre seriøst københavnertjekkede damer med i Snebolden på vej hjem mod Aalborg og blev i den grad bevidst om min enorme provinsialitet og nordjyske dialekt.

Men damerne var søde og morede sig over mine fjollerier undervejs.

Aircon med kold luft i snebolden hjalp betydeligt på min humoristiske sans.

Fik smidt den ene Københavner ud i et lyskryds (ja hun ville selv ud!) og kunne på mærkværdig vis ikke få bilen til at køre.

"Kunne være man skulle forsøge sig med første gear?", mumlede receptionisten.
(Der skete ikke en skid!)

Forsøgte samme manøvre igen.
(Der skete igen ikke en skid! Sjovt nok ...)

Rækken af biler bag os blev længere og længere ... (Det var ikke spor pinligt, overhovedet!)
"Du holder vist med håndbremsen trukket!" lød det tørt omme fra bagsædet.

Forsøgte at gakke og gøjle mig ud af det og insisterede på, at jeg altså havde haft kørekort i over 20 år.

Men tror ikke de kunne høre mig pga. fnisen fra bagsædet.

1 kommentar:

  1. ja ja ja... de tror de er SÅ kloge.. de Københavnere.... specielt dem fra Næstved og andre dele af København.................. BUM....

    SÅ nok har du haft kørekort i MANGE år - men det er jo altså først her fornylig at håndbremsen blev installeret i jyske køretøjer...

    TA' DEN' KØBENHAVNER!!

    Så i MINE øjne er det fuldstændig klokkeklart ikke DIN fejl at Perlen ikke ville trille...

    SvarSlet