fredag den 6. april 2012

Listenørden rykker

Damen her har snart fødselsdag.

Det involverer et par damefrokoster (den første på søndag) og her er det så at kæden hopper af for mig.

Jeg går helt op i en spids. Menuen bliver planlagt i månedsvis. Der bliver løbende handlet flere uger i forvejen. Og så er der alle listerne; hvad skal handles, hvad skal handles hvornår, hvad der skal laves på kvisten.

I dag er der blevet:
  • Stillet ekstra bord op
  • Dækket bord (jamen skader da ikke at være i god tid, vel?)
  • Vasket tallerkener og glas af (ja jo, altså de var jo rene - men det virker bare pænt, ikke?)
  • Udstenet dadler
  • Pudset vinduer
  • Støvsuget

I morgen skal der:
  • Støvsuges, igen
  • Gøres rent
  • Handles det sidste
  • Laves hindbærpuré (kan det nu gøres dagen i forvejen???)
  • Laves kiksekage
  • Laves guacamole
  • Vaske makeupskab af
  • Vaske og stryge badeforhæng (ja, det er nødvendigt!).
Synes det er tophyggeligt at få damer på besøg og ælsker at planlægge en hyggelig eftermiddag for mine damer. Mit store problem er at begrænse mig. Det evner jeg simpelthen ikke!
Jeg får købt ALT for meget ind og lavet ALT for meget mad og måske gjort rent på en ting eller to, der ret beset ikke har behov for det (ja, jeg har også pudset mit messingdørhåndtag :o)

Åh, må hellere lige skrive på listen i morgen, at kattene skal friseres og ha' klippet klør!


1 kommentar:

  1. Må lige citere Isabell Kristensen: "Too Much Is never Enough". Og jeg skal jo med til festen!

    SvarSlet