lørdag den 24. marts 2012

... og en lille hat?

Madlog kan passe sig selv i dag - det gør jeg!

Tror ikke vi er et godt match lige præcis i dag - måske set i lyset af, at jeg spiste chips til morgenmad og to marcipanæg inden kl. var 10.00 ...

Det mødrende ophav måtte en tur i brillebutikken i går - den ene stang var knækket af.

Modellen var gået ud af produktion, så der måtte findes en afsløserstang i rodekassen.

Den gamle stang var bred og grønlig - den nye sort og smal.

Det generede nu ikke damen synderligt - sejt nok, Mor E.

"... og så får jeg de nye briller om ca. to uger!", kvidrede hun fornøjet.

"Nye briller? Har du købt nye briller uden mig?", sagde datteren bekymret.
(Idet hun mener moderens modesans af og til er en smule fri).

Mor E: Ja! Jeg tror de er fine!

Barnet (med frygt i stemmen): Tror???!!! Valgte du dem selv? Eller hjalp brilledamen?

Mor E: Hun hjalp. Jeg sagde godt nok, at jeg gerne ville have et guldstel, men det syntes hun ikke passede til mig.

(Øh nej!!! Mor E er en lille, nydelig gråhåret dame. Dem passer guldbriller nok ikke så godt til).

"Hvordan ser det så ud, stellet?", forsøger barnet sig.

Mor E: Det er smalt.

(Uhhhh .... smalt, tænker datteren og forestiller sig en klam senfirserbrille).

Barnet: Okay ... og hvilken farve?

Mor E: Det er blåt!

Barnet (med vantroen lysende ud af øjnene): Blåt??? Blåt??? Blå briller??? Blå briller!!!!!

Mor E: Ja!

Barnet: Blå briller, seriøst??? Skal du så også ha' en hat???!!!

Mor E: Hva'?

Og sådan røg vi så elegant ud af hver sin tangent, igen :o)

Lige nu holder naboen abefest - hader naboer og hader abefester (som jeg ikke er med til).

Drikker sgu resten af rødvinen fra i går aftes og finder et par ørepropper.

God lørdag aften - skål!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar