søndag den 29. januar 2012

... og så vandt vi alle

Hver søndag, halv ti, er Østre Anlæg og Omegns Løbeklub i aktion.

I dag var ingen undtagelse.

Østre Anlæg lå helt fin og snehvid efter nattens drys.

I løbeskolen har jeg lært, at vi løber i alt slags vejr, undtagen isslag. Så der var ingen kære mor.

Men da Tante Pip i låget udtrykte bekymring over, at det ku' være maje farlig, fordi vi ikke ville kunne se evt. is under sneen, ja så øjnede dovenlars her en gylden mulighed til at slippe for at skodre rundt i sneen ....

Det tog os ikke længe at blive enige om, at en rask gåtur i kamptempo ville være langt mere sikker for det aktive folk.

Det fik den scleroseramte dog hurtigt sat en stopper for, da hun i bedste morakkerstil satte i rask løb henad de snefyldte stier.
For ikke at tabe ansigt måtte vi to andre jo så modvilligt sætte efter. Dammit!

Ved hver eneste bænk måtte jeg holde pitstop for at banke sneboldene under mine sko af.
Trods en del brok og trusler fra min side kom til sidst igennem 4 kilometer.

Selvtilfredsheden bredte sig igen. Vi tog afsked og jeg tog turen på 4. sal.
Da jeg nåede 2. sal hilste jeg pænt på en af mine tjekkede naboer.

Så kom jeg ud på badeværelset og fik øje på mig selv ....
Magen til backstabbing løbekammerater skal man da lede længe efter: jeg lignede en skide panda!
Løb i snevejr med mascara, der ikke er vandfast = røv-kombi!

Var der nogen, der havde sagt noget til mig? Næ næ!
De har tisset i løbebukserne af grin hele vejen hjem!!!

Danmarks succes i Beograd hjalp dog på det hele - så dagen endte med sejr alligevel :o)

6 kommentarer:

  1. Da jeg trods min sclerose og andre handicaps ikke har øjne i nakken, er jeg helt igennem uskyldig. Jeg dannede jo fortrop, mens I andre dovent kom dryssende! Prøv at se dig i et spejl før du går ud af døren!

    SvarSlet
  2. Holmekolle med handicap 2.0 .... i GOLF... kom ind i kampen.... INDRØM at DU sagde, at vi ikke skulle fortælle om panda-øjnene - DU mente ikke, at hun ville slå eller rive en handicappet... JEG ville have sagt dét.. LOVER...slå Holmebassen... ikke mig... jeg er også lidt handicappet... er bevægeindskrænket...

    SvarSlet
  3. Man skal ikke lade det gå ud over dem, der er uslere end en selv. Vel unge dame! Dem du hilser på opad, skal du også hilse på, når du skal ned igen. Og det skal du vist temmelig snart!

    SvarSlet
  4. ??? Må vist hellere få forstærkninger med på løbeturen næste weekend for at holder jer to fra hinanden inden der ryger én i søen!

    SvarSlet
  5. Kære Holmebasse....Sjovt du nævner dét - for synes at jeg hilser på dig HELE tiden rundt i anlægget.... først viser jeg dig MIN røv - så ser jeg DIN.... ha ha ha... vi lægger os jo ikke for gode til ikke at håne en handicappet...

    Og kære læser, for dem der ikke forstår dét her - de må komme og være med og se os løbe i "RING".... og dét er ikke dén ring....

    Dét er søndag 9.30....

    OG ro på Tante... dér er is på søen - ellers TURDE jeg ikke være SÅ fræk... men kunne MÅSKE svømme fra hende... hmmmm.... tænker.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da utrolig så kæphøj man tør være, nå man sidder bag skærmen. Synes du er knap så kæk, når jeg er i din umiddelbare nærhed! Er vi ude i Krysters Kartel her, Lene?

      Slet