fredag den 6. september 2013

Netto, er der en voksen hjemme?

Kan godt li' at handle i Netto.

Varerne er i orden.

Prisen er i orden.

Nej, nej bevares - de har ikke altid de varer i butikken, som de reklamerer med og det er ikke altid man kan finde varerne på det indlysende sted, men i stedet finder en pakke fars henne ved sokkerne.

Når det er sagt, så er jeg grundlæggende godt tilfreds og lægger de fleste af mine sirligt planlagte indkøb der.

Men du Netto ... nu kaster jeg bare lige en idé op i luften; har du nogensinde overvejet at give dine kassemedarbejdere et kursus i almen pli og omtanke?

1. Du skal kigge mig i øjnene og smile til mig og anerkende min skide eksistens.

2. Lad være med at rende rundt i butikken og råbe private samtaler til hindanden henover hylderne. Det er ikke en debatklub, vel? Plus, det irriterer mig helt vildt.

3. Du skal kigge på mine varer og omhyggeligt sortere dem, inden du kører dem ned i bunden af båndet. For jeg bliver pisserasende, når du kører damebladet ned først og det sætter sig fast i båndet nedenunder chips, småkager og andre skrøbelige lækkerier, som bliver kvast af en pose kartofler eller den mursten jeg lige har købt, som du er i overhængende fare for at blive knaldet over knæet med, hvis du ikke snart retter ind til højre. (Murstenen, forstås - ikke kartoflerne!).

4. Det ville også være en smuk gestus fra din side, hvis du var opmærksom på, om jeg havde nået at pakke mine varer, inden du kværner næste kundes indkøb sammen med mine, så vi ender med at stå og slås om, hvis Rittersport, chips og Holiday dip klidkiks det nu er.

Hvad, hvem sagde jeg var blevet gammel og forstokket???

Uartig tegning der tydeligt indikerer, at jeg er hip med de unge.

5 kommentarer:

  1. Handl i Fakta. de kan det meste af det.

    SvarSlet
  2. Og jeg som troede, det kun var i Aldi i Skalborg, medarbejderne førte private råbesamtaler over hylderne! Inklusiv bagtalelser af det øvrige personale..
    Jeg kommer for lidt i Netto.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg kommer så for lidt i Aldi ... Kan være personalet har været på kursus samme sted?

      Slet
  3. Dælme rart at det der ferie er slut og dine op-råb igen rammer verdens dum-nikser, som 'min' netto også er befængt med. Bare jeg var lidt modigere, så ville jeg hænge en kopi på deres opslagstavle, hvor den ud fra orden på samme at dømme ville få lov til at hænge rigtig længe!!!! J.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tøhø - havde jeg været modigere, hade jeg skrevet direkte til Netto, men er ræd for at blive smidt ud af biksen ...
      Dobbeltmoral er dobbelt så godt!

      Slet