torsdag den 29. december 2011

Tour d'hvor dum kan man være?

Nogle gange, så synes jeg altså universet gør, hvad det kan for at overbevise mig om, at jeg er det eneste fornuftige menneske i verden....!

Skulle lige et hurtigt smut i brugsen i går eftermiddag inden sushien skulle hentes.
På vej ind i butikken måtte jeg nærmest kravle over lågen, da en af vores ældre medborgere (inklusive rollator) havde besluttet sig for at stoppe op og læse tilbudsavisen - midt i indgangslågen!

Da jeg kom hen til kassen, lagde jeg mine varer på båndet og gav mit brugskort til den meget unge kasseassistent og gik i gang med at pakke mine varer.

Assistenten nærstuderede kortet i detaljer og lagde det tilbage på disken og fortsatte med at scanne varer ind.
Jeg tænkte ved mig selv, at hun da godt nok var grundig og hvorfor dælen hun undersøgte det kort så ihærdigt?

Da jeg vil komme kortet ned i min pung igen opdager jeg, at det er mit Falck kort!
"Nå, for pokker - det er jo mit Falck kort! Det kan du jo ikke bruge til noget!", sagde jeg.

"Nej, jeg vidste heller ikke rigtig, hvad jeg skulle med det", siger assistenten.

(Jamen for satan, Trunte! Ku' du så ha' sagt noget i stedet for at glo på det, lægge det tilbage og lade som skide ingenting???!!!).

Mens jeg fik pakket de sidste af mine varer, var det næste kundes tur.

Han vil gerne købe et frimærke. "Skal det være til 8 kroner?", spørger assistenten.
"Ja, det er nok det der skal på. Jeg ved ikke hvad det koster", siger den åndsforladte kunde.

(Dammit, Bubber - hvem skal så vide det??? Det kommer jo nok an på, hvad brevet vejer og hvor det skal hen! Tror du ikke, Einstein???!!!).

På vej ud af butikken må jeg igen kante mig forbi to ældre medborgere, som har valgt at holde hyggesnak midt i udgangspartiet.

Vel nede hos Sushi Sushi får kunden i køen før mig udleveret sin aftensmad.
"Hvad er det der er hældt ud over?", spørger hun. "Det er unagi sauce!", siger ekspedienten.
"Nakke sauce?", spørger kunden undrende.

(Det ville nok være pænt unaturligt og ret klamt, tror du ikke, Marie Curie????!!!).

Nå, men aftenen endte heldigvis godt i selskab med Christa og en lækker portion sushi :o)

God torsdag til alle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar